اجرای محتوای فلش بر روی iOS ممکن شد!

اگر بخواهیم مجموعه‌ای از ایرادات پلتفرم iOS را نام ببریم که بسیاری از افراد تاکنون به آن عادت کرده‌اند، عدم پشتیبانی از محتوای فلش، یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. استیو جابز معتقد است که فلش پر از ایراد و مشکل است و برای پلتفرم اختصاصی اپل مناسب نیست. در این بین بسیاری از سایت‌ها و برنامه‌ها، از فلش در محتواهای خود استفاده کرده‌ بودند و کاربران iOS امکان مشاهده این دسته از محتوا‌ها را نداشتند.



خبرامیدوار کننده برای کاربران iOS این است که به تازگی شرکت ادوبی (Adobe) دو برنامه جدید خود را معرفی کرده که با دور زدن iOS، امکان اجرای فایل‌های فلش را فراهم می‌آورد. این دو برنامه که Flash Media Server 4.5 و Flash Access 3.0 است، محتواها را با یک واسطه اجرا می‌کنند و پروتکل‌های اجرایی را تغییر می‌دهند. برنامه مدیا سرور، تمام کارهای مورد نیاز را انجام می‌دهد و امکان اجرا را فراهم می‌آورد.

اجرای محتوای فلش بدین شکل، فشاری را بر روی پردازنده می‌آورد و مصرف باتری را بالاتر می‌برد که این میزان خیلی محسوس و چشم‌گیر نیست. اجرای مستقیم فایل‌های فلش قطعا مزیت‌های فراوانی دارد اما از آن جایی که اپل بنا به دلایلی، امکان انجام چنین کاری را فراهم نیاورده است، کاربران iOS با دور زدن پلتفرم و با کمک برنامه‌های ادوب می‌توانند این کار را انجام دهند که مشکلاتی را نیز به همراه دارد. برنامه مدیا سرور ادوب در نسخه 4.5 با قیمت 4.500 دلار برای توسعه دهندگان عرضه می‌شود.


منبع : وبلاگینا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد