استیو جابز شرکت Adobe را در راه بدست آوردن فلش قرار داد.

استیو جابز Adobe را در مسیری به دور از سخت افزار و شبه نرم افزار قرار داد که نهایتا Adobe را به اینجا رساند.
برگرفته از کتاب “درون انقلاب انتشار” (Inside the Publishing Revolution) توسط Pamela Pfiffner که داستان جالبی در مورد روزهای اولیه هر دو شرکت Apple و Adobe میباشد.

وقتی شرکت Adobe در سال ۱۹۸۲ شروع به کار کرد یه کمپانی سخت افزار به همراه ۲ کارمند به نام John Warnock و Chuck Geschke بود.




۲ فردی که سعی میکردن بهترین پرینتر بر مبنای نرم افزار PostScript که توسط Warnock نوشته شده بود را بسازند.
در همان دوران Apple نیز بر روی پرینتر لیزری Canon که بر مبنای سخت افزار بود کار میکرد اما هیچ نرم افزاری برای راه اندازی ان نداشت.
بعد از اینکه استیو جابز در مورد پرینتر Adobe مطلع شد استیو یه نگاهی به آن کرد و به شدت شکه شد و گفت:”ما اولین افراد توی امریکا هستیم که پرینتر لیزری Canon رو داریم”
و ادامه داد:وقتی که ما این مشکل رو برطرف کردیم ما جلو تر از John و Chuck پیش میریم . ما میتونیم سریع پیشبینی کنیم که سخت افزار ما بهتر از مال آنها میشه و نرم فزار اونا خیلی پیشرفته تر از انچه ما داریم روش کار میکنیم میشه.من در واقع از انچه دیدم شکه شدم.



در سال ۱۹۸۴ جابز یه ملاقات با Warnock و Geschke داشت که واسه همیشه کمپانی و انتشاراتش را تغییر داد بعد از خوردن و تموم شدن صبحانه در رستوران Cupertino(رستورانی دارای غذا های سالم).استیو به Adobe پیشنهاد کرد که اجازه اون تکنولوژی رو به اپل بده تا ان را درپرینتر لیزری Canon 300-DPI (واحد رزولوشن بندی در گرافیک تصاویر Dots Per Inch ) که بوسیله مکینتاش راه اندازی شده جای بدیم.
با موافقت Geschke جابز به اونا گفت:من به کامپیوتراحتیاج ندارم.من به پرینتر احتیاج ندارم.من فقط بهنرم افزار نیاز دارم.
در اون لحظه دوتایی ملتفت شدن. جابزگفت:{{اگه کسی به شما گفت” تو اینجا یه کسب وکاری داری”و اون حرفه ای نباشه که الان انجام میدی اون موقع وقتشه که شغل خودت رو عوض کنی.}}Geschke گفت همین الان وقتشه.
در واقع جابز اونا رو متقاعد کرد که نقششونو بکشن که در عوض هم یه کمپانی سخت افزار باشن هم یه کمپانی نرم افزار..
جابز مدیریت کرد تا اونچه نیاز داره و میخواد رو بگیره و Adobe را نیز راهنمایی کرد تا نرم افزار هاشو دنبال کنه و قانونی قرار بده مثل PostScript, Photoshop و
سرانجام از طریق اکتساب از Macromediaنرم افزار{Flash} ساخته شد


منبع : i-os

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد